B.B.S. of voluit Behaviour Based Safety: in Frankrijk en Nederland zeer goed gekend, maar enkel gebruikt om de chauffeur veiliger te leren rijden. Een chauffeur die in de problemen zit, vergeet die wijze raad echter snel.
Vanuit de chemie (overkoepelend orgaan CEFIC) wordt gevraagd dat de ‘huis-transporteurs’ ook B.B.S. of iets soortgelijks implementeren. Via een SQAS-audit wordt dit dan achteraf bij de transportfirma geëvalueerd.
Wat is B.B.S.? Door intensieve opvolging, training en begeleiding van chauffeurs, planners en ondersteunend personeel kan niet enkel de kost van verschillende stukjes in de transportketen naar beneden worden gehaald, maar ook het aantal incidenten, ongevallen, de slijtage en verbruik van de voertuigen kan zo naar beneden.
Er wordt nu gewerkt met een speciaal samengesteld programma op maat dat reeds circa 80 % van de ISO-norm 9001:2015 omvat. Door de B.B.S. Support van GCV Van daele LTD te volgen is uw ISO-norm dus al voor een groot deel gehaald zonder veel extra moeite of kosten. Momenteel bekijken we zelfs hoe we deze laatste 20% van de ISO-norm als surplus meteen ook kunnen aanbieden via een externe partner.
Bovendien is ook de nieuwe ISO 450001-norm, die de OHSAS 18001 gaat vervangen over veiligheid, gezondheid en welzijn op het werk in de transportsector, voor een stuk ook gebaseerd op die Behaviour Based Safety, ook daarbij wil en kan ons bedrijf een ondersteunende rol spelen in de toekomst.
Wat kan de GCV Van daele LTD u aanbieden? 2 mogelijke formules:
Een volledige B.B.S. is een programma dat volledig rond moet zijn in een tijdspanne van 3 jaar. Als u in 2017 met de GCV Van daele LTD aan de slag gaat voor die periode van 3 jaar, dan stellen we een ‘full B.B.S. Support’ voor aan een prijs excl. BTW per chauffeur/jaar. Administratief personeel, dispatchers, mekaniekers en logistiek personeel profiteert mee zonder dat we daarvoor een meerkost aanrekenen. De prijs hangt af van het aantal chauffeurs en de gekozen formule, uiteraard. Op 3 jaar betaalt u in de duurste formule per chauffeur niet meer dan één boete voor een niet ingevulde CMR (1500 €).
Als de chauffeur door de B.B.S. per 100 km een liter minder diesel verbruikt en een ongeval of een boete minder heeft, dan doet het transportbedrijf dus al flinke winst… Bovendien staat u op de eerste rij bij chemische bedrijven en bent u al een heel stuk op weg om de ISO normen te behalen.
Mail ons gerust vrijblijvend voor meer info, wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op. Het B.B.S. support programma wordt steeds op maat van uw bedrijf in samenspraak met het management opgesteld.